PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : (english / french text sorry) Solution for ANNO 2070 eternal reboot on Windows 10

andamylis
02-05-17, 12:28
Hello,
and sorry for not speaking your language but when i've got my problem with ANNO 2070 FR complete edition i arrived here via the U-play launcher's forum. (IF someone can translate my text, it could help some people ^^ thanks )

that's why i suggest my solution for making work ANNO 2070 and DLC.

My problem was, when I start the game (via the Launcher button), I had the Ubisoft, logo, then the blu type logo, then design logo , and the "connection" page.
After that i had the smal window saying that my DLC are successfully activated but i have finish the installation patch by rebooting the game cliquing on the button "restart"...

the button works well : D
too well for me...i restarted the game over and over... the autopatch ( a black windows with DOS text) didn't worked. and sometimes blocked or got a bug. but the game reboot and show the same option: i had to reboot again!

then I tryed something: i went to the ANNO 2070 Official page to get the last patch. 18 oct 2012 - patch 2.0
here

https://support.ubi.com/fr-FR/faqs/000017374/Liens-de-patch-et-informations-pour-ANNO-2070/

named in your computer : Anno2070_Offlinepatcher_2_00. exe - 999 405 ko

but it didn't work at first...

i had to put it in this directory:

C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Anno 2070\support\manual

(where my game is installed)

but i made a copy of it in the anno 2070 too.

the AutoPatch. exe got renamed as AutoPatchOld.exe
and the new patch renamed AutoPatch.exe ...

didn't work too because the patch was asking for a "eula.rtf" file!

the game had no *.rtf file in the french version. i create one... i made a research in my computer of " *.rtf " file

I found tons of them. i choosed to copy one comming from Nero. i copy it into ANNO 2070 folder and into the manual folder too. i renamed it " eula.rtf ".
without launching the game i patch it...and it works! i had to accept the "eula" ( let's say LOL for this Nero eula^^)

them the game start asking me the Key code (again...) but it works.

the game restarts once again via the reboot button but the patch works this time wit!

finally the game didn't asked for a reboot.

if it works for you too, enjoy the game!

Version Française:

bonjour à tous, j'ai acquis ANNO 2070 (fr) en version complete par un code Ubisoft pour activer le jeu. seulement j'ai windows 10 et le jeu restait coincé dans une boucle sans fin:

je lançais le jeu via le launcher. il passait par 3 publicités: ubisoft, blu type je crois puis un truc design. venait ensuite la connexion et sa joli musique au piano. enfin, venait une page flouttée ou au milieu on avait une fenetre disant que mes DLC etaient bien activés mais qu'en gros il fallait finaliser le tout en redémarrant. pour ce faire il fallait cliquer sur le bouton sous le texte... pas d'autres options....

ce bouton de redemarrage du jeu fonctionne super bien! par contre il fermait le jeu, ouvrait une fenetre noire avec des code DOS , fenetre qui plantait parfois d'aileurs, mais il relançait le jeu a chaque coup et demandait systematiquement de faire le reboot encore et encore...

lorsque j'en ai eut marre je suis aller le patcher " à la main ".

a cette adresse chez ubisoft (fr) j'ai pris le patch suivant

https://support.ubi.com/fr-FR/faqs/000017374/Liens-de-patch-et-informations-pour-ANNO-2070/

son nom et son "poid" : Anno2070_Offlinepatcher_2_00. exe - 999 405 ko

je l'ai placé là ou le patch cherchait un fichier:

C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Anno 2070\support\manual

et dans la racine du jeu: ANNO 2070

le fichier AutoPatch. exe je l'ai renommé en AutoPatchOld.exe .
le nouveau patch je l'ai renommé, lui, AutoPatch. exe. fait une copie dans la racine du dossier ANNO 2070 et un autre dans manual.

mais il me demandait un fichier " eula.rtf" !
le jeu FR n'en a pas. j'en ai donc créé un. j'ai recherché tous les fichiers " *.rtf " sur mon pc. il y en a des tonnes mais pas celui recherché. j'ai arbitrairement choisi un du logiciel NERO. que j'ai copié aux memes endroits que les copies du patch. je les ai renommés tous deux en " eula.rtf ".

SANS lancer le launcher j'ai activé l'autopatch qui a fonctionné! une premiere fois.
il m'a redemandé le code d'activation puis s'est mis a patcher.

une fois le jeu lancé, arrivé a la fenetre de reboot de nouveau, le redemarrage est a faire une derniere fois car là, le patch bosse pour de bon! une fois terminé il ne demande plus de reboot. on a acces au jeu (enfin!)

si cette solution vous a servit, tant mieux et je vous souhaite un bon jeu! :)

Der3ine
02-05-17, 13:12
The reason for your problem is an error with the autopatcher.
You can download a working patcher from other sites, where fans of the game have uploaded it. After the download you need to delete the defect patcher from the folder where is Anno2070 installed and copy the downloaded patcher into this folder. After that the Addon should properly be installed after the next try.
This problem is well known but for some reason Ubisoft doesnt fix it.

andamylis
02-05-17, 13:19
thank you. didn't found this solution in my language before